Thursday, February 5, 2009

Garagedooropener problems


Nadat ik afgelopen weekend wat werk gedaan had aan de antenne's bleek daarna ineens de garagedeuropener niet meer te werken. Aangezien de G5RV en de PDL2 vlakbij de besturing zitten dacht ik dat dit misschien van invloed was. De afstandsbediening werkte namelijk wel als ik in de garage stond. Maar het terugzetten van de PDL2 en het demonteren van de G5RV had geen invloed. De garagedeur bleef dicht ! Wat bleek na 2 dagen zoeken. Ik had uit de tuin wat houten palen gezocht voor het maken van een bevestiging van de G5RV. Op 1 van deze palen heeft ooit een regenmeter met zender voor een weerstation gezeten. Zie foto, dit kastje had ik voor de grap even recht op gezet met de antenne omhoog. Ik ging er eigenlijk van uit dat het ding niet meer werkte. Blijkbaar werkte de zender nog wel en precies op dezelfde frequentie als de afstandsbediening van de garagedeuropener. Zo zie je maar wat een zendamateur voor vreemde dingen tegenkomt ;-)


After the antennawork done this weekend we had a problem with the remotecontrolled garagedooropener. After a search of two days and disassembling the G5RV again we found the problem. It was an old rainmeter transmitter for a weatherstation that was mounted on some wooden poles in the backyard.  I thought it was not working anymore, but it started to work again exactly on the same frequentie as the remote control. Strange things can happen if you're a HAM radio operator ;-)

No comments: