Saturday, December 10, 2011

10m ARRL contest part 1

First of all thanks all that replied to my previous post and send me best wishes and health I really appreciated it. Actually I don't feel that ill when I keep quiet. But from what I heard Pneumonia can be very treacherous and I don't want to end at the hospital. So, I heated up the radioshack and did a few hours of DX on 10m today in the ARRL contest. So far not too bad. I worked VK as new DXCC on 10m SSB (VK6IR had the honor). And of course lot's of other nice DXCCs. Actually when the USA/Canada came in strong the band was that crowded I decided to call CQ up in the 28.800-815 to take some rest and was surprised that there actually was response. I was even spotted on the DX cluster! Band closed very early but I already stopped at 15:15 UTC as my little QRP Anneli was awake from her afternoon nappy and I was very tired as well. Tomorrow is a new day with new chances.


Allereerst wil ik iedereen die gereageerd heeft op mijn vorig schrijven bedanken voor de beste wensen en aanmoedigingen. Eigenlijk voel ik me niet eens zo erg beroerd als ik me rustig houd. Maar ik heb gehoord dat longontsteking erg verraderlijk kan zijn en ik heb geen zin om in het ziekenhuis te belanden. Dus de radioshack maar goed warm gemaakt en een paar uur meegedaan met de 10m ARRL contest vandaag. Het ging niet eens er slecht. Voor het eerst VK gewerkt op 10m SSB, een nieuwe DXCC dus (VK6IR had de eer). Daarnaast ook nog veel andere DXCC's gewerkt, misschien nog wel een paar nieuwe ook. Toen Amerika en Canada er sterk door kwamen werd het wel erg druk en besloot ik CQ te roepen hoog in de band 28800-815 om wat uit te rusten. Gek genoeg had ik nog redelijk wat respons en werd ik zelfs gemeld op het DX cluster! De band sloot vroeg maar toen was ik al gestopt om 15:15 UTC werd Anneli wakker van haar middagslaapje en was ik zelf erg moe. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

3 comments:

Bert, PA1B said...

Hallo Bas, Ik hoop dat het goed gaat met de medicijnen. Beterschap en veel plezier in de 10 meter contest.
73, Bert

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, goed dat het alweer wat beter gaat met je gaat. Als de antibiotica aanslaat dan gaat het redelijk snel. Bij een longontsteking kun je nog wel heel lang moe blijven na inspanning. gewoon rustig aan doen. Succes met de tweede ronde. 73 Paul

Hans said...

Hallo Bas,

Beterschap en veel succes met de contest.

73 de Hans
PE1BVQ