Sunday, March 4, 2012

It isn't spring yet....

Snowdrops are blooming in our front garden though it is still more then a month before spring. I think everyone had it with winter at the nortern hemisphere and are desperately looking out for the spring to come. Hopefully we don't get any snow and ice anymore. Luckely the days are already getting longer. March means I go to the job by bicycle. Before I had my drivers license (long time ago) I did everything by bicycle. But the posession of a car makes you lazy. Now, with the increasing fuel prizes in mind I started to  use the bicycle again and  leave the car in the garage for as long as possible. Last year I cycled about 1900 Km in total. I checked the bicycle today and want to try the little Baofeng HT together with the mini headset while cycling. The mini headset has been modified as it did hang on TX due to RFI. Luckely there is nice video of this little headset mod.


The results of the PA-beker contest last year are published. I became 2nd again, just 2 multipliers short. Fellow blogger Paul PH0TO (PC4T last year) became 6th, not even the last place Paul. I will do my best to win this years QRP-SSB section. It's just a matter of persistance I think...


De sneeuwvlokjes bloeien bij ons in het gras van de voortuin, toch is het nog ruim een maand voor het voorjaar begint. Ik denk dat iedereen op het noordelijk halfrond het wel een beetje gehad heeft met de winter en men kijkt weer uit naar het voorjaar. Hopelijk krijgen we geen sneeuw en kou meer. De dagen worden in iedergeval al een stuk langer. Maart betekend ook dat ik weer op de fiets stap naar het werk. Voordat ik mijn rijbewijs had (heel lang geleden) deed ik eigenlijk alles op de fiets. Maar het bezit van een auto maakt je gewoon lui. Toch is het met de alsmaar stijgende benzine prijzen wel interessant om op de fiets te stappen en de auto zo lang mogelijk in de garage te laten staan. Vorig jaar fietste ik toch zo een 1900 Km bij elkaar. Vandaag de fiets maar even nagekeken, hier en daar gesmeerd en de banden weer op spanning gezet. Ik wil eigenlijk de kleine Baofeng porto meenemen met de kleine bijgeleverde headset en dan proberen of het wat is tijdens het fietsen. De headset heb ik direct maar gemodificeerd want de porto vertoonde het hangen op TX door RFI. Gelukkig is er een mooi filmpje van de modificatie gemaakt, dus modificeren was een fluitje van een cent.


De resultaten van de afgelopen PA-beker contest zijn alweer een tijdje bekend. Ik werd weer 2e in de category QRP-SSB, kwam net 2 multipliers tekort t.o.v. de nummer 1 dit jaar. Medeblogger Paul PH0TO (toen PC4T) heeft een mooi 6e plaats behaald, nog niet eens onderaan Paul ! Volgend jaar zal ik weer mijn best doen om de QRP-SSB sectie te winnen, gewoon doorzetten denk ik dan maar...


9 comments:

VE9KK said...

Good afternoon Bas, I too am looking forward to spring but out this way we have not had to much of a winter. taking the bike to work sounds great and a good way to stay in shape. As for me it is impossible to do that as my work is 120 KMs one way!

Bert, PA1B said...

Hallo Bas, vaak kan ik ook van grijs weer genieten, maar nu kijk ik uit naar de zon. De dagen worden al weer langer. Heerlijk.
Mooi resultaat in de PA-beker. Ik heb in het verleden wel eens mee gedaan, uiteraard met milliwatten, maar het is niet zo mijn contest. Mijn Inverted Vee doet het goed vanaf 7 MHz.
Nu maar hopen dat de tweede plaats een mooie prijs oplevert.
73, Bert

PE4BAS, Bas said...

Hello Mike, you cannot compare the winters of these years to say 20 years ago. What a difference... My work is 8 km away. 120 km sounds like the other side of the country for me, but then we live in a small country compared to Canada.

73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Hallo Bert, ben vandaag 1,5 uur buiten geweest met mijn dochter. Ze vond het geweldig. De houtkachel had ik aan in de garage omdat ik met m'n fiets bezig was, dus af en toe even de handen warmen.... Ach de prijs kan me niet zoveel schelen. Maar als ik aan zoiets meedoe wil ik ooit wel een keer het winnen. Daarna ben ik er weer klaar mee. De Friese 11 steden contest won ik afgelopen jaar, doe nog wel mee de volgende keer maar meer voor de gezelligheid. Winnen hoef ik niet meer....Ja zo een inverted-V is een mooie antenne, maar voor op 80 of 40 zou hij 2x40m lang moeten zijn wil je een beetje meedoen met QRP(p).

73, Bas

Jspiker said...

Hello Bas,

The bicycle is one of the worlds greatest inventions. It's nice to see you riding to work whenever possible. No pollution and the more you ride, the better you get in shape. Good job!

PE4BAS, Bas said...

Hello John, I saw on your blog you bought a HT as well. I think it could be fun to combine radio and cycling. Did it in the eigthies with my CB radio. But that was a whole other time. You're absolutely right, the first days on the bike will be difficult but after a week I'm in shape. And once you're cycling you get used to it. It's a addiction... 73, Bas

Bert, PA1B said...

Bas, fantastisch zo'n kleine. Mijn jongste kleindochter is drie en van de week mocht ik oppassen. Dat is heel wat waard.
Voor 80 mtr kan de antenne 2 x 20 zijn.
Dat heb ik met de PACC. Ik probeerde de derde plaats te bereiken en toen werd ik tweede. De buit is binnnen. Waar maak ik mij nu nog druk om. hi
73, Bert

Tjeerd, PA3GNZ said...

Gefeliciteerd met je 2de plaats. Kom je de prijs in Apeldoorn halen?

Dan zien we elkaar.

73, Tjeerd

PE4BAS, Bas said...

Hallo Tjeerd, nee Apeldoorn is me te ver om een prijsje op te halen. Ze sturen hem maar op zoals afgelopen jaar. Jij ook nog gefeliciteerd met je 3e plaats in de QRP-CW sectie. Vind het altijd weer leuk om mee te doen. Mooie korte contest, kan ik nog verantwoorden hi ;-) 73, Bas