Saturday, November 17, 2012

A sign?

The Frysian 11 cities contest is there tommorow. Another Dutch contest, although it is possible to take part internationally as well. In that case only the exchange of the name of your QTH is enough. The contest takes place between 10:00-13:00 UTC on 80m. Thinking about it....winning this contest last year, I was not intending to win it again. But I saw a sign above the horizontal loop antenna! Does it tell something? It's a inverted rainbow or circumzenithal arc.

The postman always rings twice....well this morning he actually didn't. I saw him walking to the door with a smal package. I didn't order anything so it could only be one thing....


Morgen is er de Friese 11 stedencontest. Eigenlijk een Nederlands onderonsje, maar men kan ook internationaal meedoen. De contest is op 80m van 11:00-14:00 lokale tijd. Net toen ik er aan dacht.....vorig jar heb ik deze contest gewonnen. Ik was niet van plan om weer te gaan winnen. Maar toen zag ik vanmiddag een teken in de lucht net boven de horizontale loop antenne. Zegt dat soms iets? Het is een omgekeerde regenboog ofwel een circumzenitale boog.

De postbode belt altijd 2x....nou deze morgen niet. Ik zag hem namelijk al aankomen met een klein pakje. Ik had niets besteld, dus het kon maar 1 ding zijn....

7 comments:

Dick said...

Congrats on your very elegant trophies. 73 Dick

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, die is mooi binnen, gefeliciteerd. Misschien dat ik even ga kijken of ik wat contacten kan leggen op 80 m met de Elfsteden contest. Mooi om de nieuwe dipool even te testen. Succes vandaag, de tekenen zijn gunstig voor jou. 73 Paul

Peter pa4o said...

Hier niks gedaan aan de Friese 11steden contest. Heb meegedaan met de LZdx contest.
Gefeliciteerd met de prijzen. Kan je mooi in de vensterbank zetten tussen de bloemen hihi..

Peter

PE4BAS, Bas said...

Thanks Dick, now were to store these things ;-) 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Zeker mooi binnen, zijn leuke prjzen. Je hebt dus inderdaad je contacten kunnen leggen, kwam hier uitstekend binnen. 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Had je nog wel even verwacht Peter. Maar de LZ DXX geeft ongetwijfeld meer punten. Ja goed idee van die vensterbank, ik laat ze mooi staan. Kan iedereen die voorbij loopt ze zien. 73, Bas

Peter pa4o said...

Moi Bas, Wilde eerst nog wel even komen op 80m maar het liep lekker in de LZdx ctest. Totaal gemaakte qso's 623qso's in log uiteraard meeste in cw. Toch goed voor een 14 punten voor de afdeling. Op 2m heb ik geen kans met mijn beams in de 11 steden ctest. Ze zitten allemaal verticaal tegenwoordig.

Peter