Thursday, January 17, 2013

Super DX....from my bicycle

Well, just kidding actually. But it was a nice distance. According to their website the dutch coversity network is still down. Though I manage to open a repeater on the 70cm uplink with my small Baofeng UV-3R HT from the bicycle. So I did give a CQ yesterday when cycling home from work. It was cold -5 C and I called a couple of CQs before. Suddenly PA3FRI Martin replied, he told he was in the car on the dike driving near Enkhuizen. See the map. It's my best DX with the UV-3R till now with a little help of course of a repeater ;-)

Grapje natuurlijk. Maar het was wel een leuk afstandje. Volgens de Coversity website is het netwerk nog steeds niet in de lucht. Toch kan ik een repeater bereiken op 70cm met mijn kleine Baofeng UV-3R op de fiets met 2W. Ik gaf gisteren een CQ daar toen ik weer terug naar huis fietste vanaf het werk. Het was erg koud -5 C en ik had al een paar keer CQ geroepen op o.a. de repeater van Delfzijl. Opeens kwam PA3FRI Martin terug, hij vertelde dat hij op de dijk bij Enkhuizen reed terug naar Noord-Holland. Mijn beste DX met de UV-3R natuurlijk wel met een klein beetje hulp van een repeater ;-)


4 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, ja grappig dat het zo werkt. Toevallig een filmpje gemaakt om de video software uit te proberen, een stukje opgenomen van gesprekken ook op 2 m en 70 cm waar toevallig ook PA3FRI op te horen is. Dat is wel toevallig. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, niet toevallig het gesprek dat ik met hem had? Volgens mij is het coversity netwerk nog niet weer in de lucht. Dus hoe dit QSO kan weet ik ook niet? 73, Bas

Johan en Lida said...

Bas,

Alle luisterposten zijn operationeel. Dus vandaar dat je ontvangen wordt met je lage vermogen. De zender van Heerenveen staat aan en verder Kampen en Meppel op hun eigen (ATOF) frequentie 430.175 en 430.075.

Suc6,
Johan, PA3ANG

PE4BAS, Bas said...

Hallo Johan, begrijpen doe ik het niet helemaal. Want Heerenveen kan ik nooit bereiken met 2W op die afstand. Het zal via Bedum of Delfzijl gaan. Hoe het dan zonder coversity toch mogelijk is? Zal dan wel weer opgepikt worden door Heerenveen denk ik. Je bedoeld waarschijnlijk dat de systemen niet op dezelfde freq. werken maar de ontvangers wel verbonden zijn. 73, Bas