Wednesday, July 10, 2013

A visitor from EA8

In our garden today. A visitor from EA8 (Canary Islands). Probabely found a opening in it's cage and choose freedom. Our harmonic gave him a small house and some food but the bird prefered to go elsewhere. Seems our garden attracts strange or rare birds like this one and the one from last year.

Vandaag een bezoeker uit EA8 (Kanarische Eilanden) in onze tuin. Waarschijnlijk een opening gevonden in zijn kooi en vrijheid gekozen. Onze QRPieter gaf hem een huisje en wat eten maar de vogel verkoos het toch ergens anders heen te gaan. Het lijkt  wel alsof onze tuin vreemde of zeldzame vogels aantrekt zoals deze en die van vorig jaar.




5 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, ontsnapt uit zijn kooitje. Nu is ie gauw een prooi voor roofvogels. Die zijn gek op gekleurde vogeltjes. Wij vertrekken morgen naar Frankrijk. Toch besloten mijn FT817 mee te nemen. Ik heb een 20m whip antenne en een 6m whip. Ook neem ik mijn end fed voor 20m mee. Hopelijk is er een boom in de buurt waar ik hem in kan hangen. Ik zal alleen met SSB en CW in de lucht zijn. 73 Paul

VE9KK said...

Very nice shot of the bird and I hope it finds it's way home! Most likely from a home in the area. Being a "pet" bird it may not last to long in the wild.
Mike.

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, we hebben ook niet getracht het vogeltje te vangen. De natuur is nou eenmaal de natuur. Deze vogels horen hier niet thuis.

Ga je nog op een bepaalde frequentie roepen of zie je wel hoe het gaat? Ik denk niet dat ik je ga horen, ben haast niet actief deze maand.

73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Hello Mike, don't think it will survive except if it flies home. But it shure was a rare one in our garden. 73, Bas

Paul Stam PAØK said...

Voor CW ben ik op 14.060 MHz QRV en voor SSB heb ik geen echte vaste frequentie. 73 Paul