Sunday, June 15, 2014

PA-00009 Rensumaborg activation Sunday

From the mobile, DV27 tuned for 17m at top.
Endfed 3 band in the background
Unfortenately time is not on my side. I had 45 minutes today to activate the castle again. Propagation seems to be a bit worse and I didn't hear any other activators on the air. I did however hear some portugese and italians that apparently did their local contests and didn't bother with QRP stations. Too late I realized I'd better choose a WARC band to call CQ on. I had a very short sked on 40m with PE1BVQ Hans, I did hear him but he didn't hear me. I also had some curious visitors that wanted to know what I was doing and explaning costs time. In the end I only made one QSO on 10m. It was a nice QSO with Bart SE2I near the arctic circle. Bart does speak dutch and so we had a nice conversation.
I need to get another 40 contacts now to validate this activation so I'll try to free some time once and a while to return to this location. As soon as I have 50 QSO in the log I'll upload to log.

Helaas werkt de tijd niet echt mee. Ik had 45 minuten om de Rensumaborg weer te activeren. Propagatie leek wat minder als gisteren en ik hoorde geen andere activators. Wel veel contest verkeer van portugezen en italianen die leken hun eigen contest te houden en hadden geen oren voor een QRP station. Veel te laat realiseerde ik me dat ik beter de WARC banden had kunnen gebruiken. Ik had een korte sked met PE1BVQ Hans op 40m, ik hoorde hem goed maar andersom ging het niet. Ik had ook wat nieuwsgierige bezoekers dit keer en om uit te leggen wat ik aan het doen was koste ook weer tijd. Uiteindelijk heb ik maar 1 contact gemaakt. Het was een prima QSO op 10m met Bart SE2I in het noorden van Zweden bij de poolcirkel.Bart sprak nederlands en dat maakte de conversatie wat gemakkelijker. Ik heb nu nog 40 QSO's nodig om de activatie geldig te maken. Ik zal proberen wat tijd vrij te maken om terug te keren naar deze lokatie voor de benodigde contacten, Zodra er 50 QSO's in het log staan zal ik het log uploaden.


No comments: