Friday, September 12, 2014

Polar light



Due to a CME from the sun there could be polar light visible this evening in the northern part of the Netherlands. I'll keep an eye on several websites and a listening ear to VHF.

I.v.m. met een coronale massa uitstoot van de zon zou er vanavond kans zijn om het poollicht te zien in noord nederland. Ik houd diverse websites in de gaten en een luisterend oor op VHF.

http://www.spaceweatherlive.com/en/auroral-activity
http://www.aurora-service.eu/aurora-forecast/
http://www.spaceweatherlive.com/community/topic/716-poollichtkans-12-september-2014/



5 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, ik heb noorderlicht nog in het echt gezien. Ik had bijna de neiging om vannacht met mijn camera de polder in te gaan. Maar ik kwakkel een beetje met mijn gezondheid, al twee maanden ziek nu. Dus toch maar niet gedaan. 73 Paul

Paul Stam PAØK said...

Nooit gezien, bedoel ik. ;-)

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, in voorgaande jaren hebben we het er ook al een paar keer over gehad. Tot nu toe het poollicht ook nog maar 1x gezien. Ik heb het geluk in het noorden te wonen. Maar het blijft afwachten. Niet goed te horen dat je je ziek voelt. Beterschap dan maar! 73, Bas

Hans said...

Hoi Bas, jij zit daar goed in het hoge noorden, dus mogelijk dat jij wat kunt zien.
Ik heb het vroeger ooit eenmaal gezien, daarna nooit meer, maar mogelijk aankomende nacht, als het me lukt om mijn bed uit te komen hi. Goed weekend, 73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, maar ja hoe laat opstaan? De laatste keer dat ik het zag was om 23:00 lokale tijd 's avonds. Volgens mij in de winter ergens begin 90er jaren. 73, Bas