Sunday, November 16, 2014

Frysian 11 cities contest review

It was a rainy day....the contest was going on. Started right at time and actual although it was quiet at the end of the contest I had a lot of fun. The 12 multipliers were easy in the log without any problem. At the end worked 67 stations. The only foreign stations were from Germany and Belgium unfortenately, there is not much international interest in this contest. I can imagine that as most were calling in Dutch. Very nice to monitor my signal at times at a webSDR. Signal was not the strongest on the band but reasonable with "only" 100W. I made some short QSOs as well with people, very relaxed. The calculated score is 320 X 12 = 3840 points. Much better as last year...but I didn't do it for winning, just the fun was good enough. Here a short video of the contest @ PE4BAS.


Een regenachtige dag....maar de contest gaat door. Ben precies op tijd gestart en ondanks dat het op den duur erg rustig was heb ik een hoop lol gehad. De 12 multipliers waren makkelijk te werken en in het log zonder problemen. Werkte uiteindelijk 67 stations. De enige 2 buitenlandse stations kwamen uit Duitsland en België. Er is niet veel internationale interesse in deze contest. Kan me het voorstellen, de meeste stations roepen in het Nederlands. Leuk om mijn signaal weer te monitoren via de webSDR in Weert. Signaal was zeker niet het sterkst maar zeer redelijk voor 100W. Ik maakte onder het contesten ook nog wat leuke korte QSO's, dat kan allemaal in deze contest, heel relaxed. De score heb ik berekend op 320 x 12 =3840 punten, veel beter als vorig jaar. Maar uiteindelijk deed ik het niet om te winnen, een beetje plezier was goed genoeg. Hierboven een korte video van de contest @ PE4BAS.

8 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, het was leuk om even mee te luisteren. Ik besefte dat ik niet eens mee had kunnen doen want ik heb goede 80m antenne. Ik zit er toch over te denken om misschien weer die 80m dipool op te hangen. Alleen dan moet ie stuk over gemeentegrond. Daar kan ik gezeur over krijgen, ook buren hebben wel eens opmerkingen gemaakt over die 80m dipool. Lastig om toch weinig ruimte te hebben voor een 80 of 160 m antenne. 73 Paul

Paul Stam PAØK said...

"geen goede 80m antenne." ;-)

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, ik heb Hans ook gesproken op zijn 3 band (40/20/10) endfed. Hij was niet sterk maar het kan wel. Overigens zijn er meerdere oplossingen. Verticaal, magnetic loop, gevouwen dipool (dus indien mogelijk ergens een hoek maken. Ideaal is het niet natuurlijk. Maar niet iedereen kan een fullsize dipool of loop ophangen. Ik heb het geluk wat ruimte te hebben maar op mijn vorige locatie had ik dezelfde problemen. 73, Bas

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, die gevouwen dipool zou nog een mogelijkheid zijn. Daar ga ik eens over nadenken. 73 Paul

Hans said...

Hallo Bas, leuk jou gewerkt te hebben en ook leuk om een keer aan een contest te proeven. Overigens heb je een leuk filmpje gemaakt van de QSO's en van Anneli. Kijk maar uit, over een paar jaar zit ze naast je te contesten hi. 73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, leuk dat ik je sprak. Hoorde je roepen...Ja contesten vind ik zelf ook wel leuk. D.w.z. een paar contesten per jaar, niet elk weekend. Of Anneli over een paar jaar nog geïnteresseerd is zullen we dan zien. 73, Bas

Bert, PA1B said...

Hallo Bas, leuk filmpje en flink wat QSO's en gezellig met Anneli in de shack. 73, Bert

PE4BAS, Bas said...

Hallo Bert, bedankt voor je reactie. Ja Anneli was de gangmaker ;-) 73, Bas