Monday, January 11, 2010

Nog meer MFSK16 plaatjes

Zondagavond kreeg ik weer contact met GW0GHF Brian uit Wales. Dit keer was de band vrij rustig en had ik iets meer vermogen (25W). Ik vroeg Brian wat voor programma hij gebruikt om MFSK plaatjes te verzenden en tot mijn verbazing bleek het DM780 te zijn. Had ik dan wat over het hoofd gezien? Inderdaad, er zit dus wel degelijk een optie in om een plaatje te verzenden. Als test heb ik Brian 2 plaatjes gestuurd en dat ging goed. Ook ontving ik 2 plaatjes van hem. Het is geen superkwaliteit zoals SSTV, maar het was een leuk experiment.

I had another QSO with Brian GW0GHF from Wales sundayevening. This time the band was quiet on my end and I used a little more power (25W). I asked Brian what kind of program he used to send pictures in MFSK and was surprised he used DM780. Did I miss something overall? Yes I did, as it is possible to send pictures with DM780. With the help of Brian I found out how and send him 2 pictures as a test. He returned with 2 pictures for
me.It is not superquality like SSTV but it was a nice experiment though.

2 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hoi Bas, hoe doe je dat dan? 73 paul

PE4BAS, Bas said...

Zie mijn opvolgende beschrijving in de blog...
Paul, het gaat verder wel weer goed. Na regen komt zonneschijn he. k heb FLdigi ook even onder handen genomen e het werkt hier ook prima. Toch is DM780 mij lievelingsprogramma nog.
73, Bas