Sunday, March 14, 2010

Celebrity ECLIPSE & EA PSK31 contest


Tijdens mijn deelname aan de EA PSK31 contest op 80m merkte ik zaterdagavond opeens een hoop licht op uit het Eemshaven gebied. Ik wist dat er een cruiseschip aan zou komen dus vanmorgen nog maar eens gekeken. En ja hoor een gigantisch cruiseschip was mijn uitzicht uit de shack. Dat moest even nader bekeken worden. Dus samen met mijn XYL in de auto gestapt en het schip eens van dichtbij bekeken. Nou ja, dichtbij is een groot woord, want dichterbij dan een zo een 200 Mtr kan je niet komen. De Celebrity Eclipse is geregistreerd in Valleta, Malta en is gebouwd in Papenburg, Duitsland. Dit is het eerste cruiseschip met een echt grasveld (2000 vierkante meter!) aan boord. Verder kent het schip een luxe zoals de meeste mensen zich niet voor kunnen stellen. Dit soort cruises is dan ook alleen mogelijk voor de miljonairs onder ons...In het EA PSK31 contest maakte ik uiteindelijk 60 QSO's, ik deed mee op 1 band (80m).

When participating in the EA PSK31 contest saturdayevening I noticed much light from the
Eemshaven harbour site when looking out through the window of my shack. I knew there would be a cruiseship arriving. So this morning I took a view again and saw this gigantic cruiseship just 3 km from my shack. We decided to take a closer look and me and my XYL went to the harbour to take some pictures. 200m was as close we could get. The Celebrity Eclipse is registered in Valleta, Malta en was built in Papenburg, Germany. This is the first cruiseship with a real lawn (2,000-sqm real-grass!!!) on the upper deck, can you imagine? This ship has a luxury normal people will never experience and so these cruises are only possible for very rich people...I finally made 60 QSO in the EA PSK31 on 80m only.









No comments: