Saturday, October 9, 2010

To do list...

There was not much time for the radiohobby last week. But of course still a lot of ideas in my head. I think I have to make a "to do" list. I defenitely want to make the USB modem with VOX designed by G4ILO. So I collected some free parts from old printboards, most of them found on old computer powersupplies. My intention is not to make a separate box but just a USB stick with a wire to the radio. I've got something in my mind, next thing will be building...


Afgelopen week weinig tijd voor de radiohobby gehad. Maar natuurlijk wel veel ideeën in m'n hoofd. Ondertussen mag er wel een "te doen" lijstje komen. De USB modem met VOX ontworpen door G4ILO wil ik zeker gaan maken. Dus alvast wat gratis onderdelen van oude printplaten verzameld, de meeste onderdelen vond ik bij oude computer voedingen. De bedoeling is niet echt een apart kastje te gaan maken maar gewoon een USB stick met een snoertje + stekkertje naar de radio. Ik heb al wat in gedachten, nu nog even bouwen...

2 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, dat is een leuk projectje voor de donkere dagen voor kerst. Zeker als je wat onderdelen kan slopen uit andere printborden. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hoi Paul, ach ik had nog wat oude printen van het werk liggen. Het leek me inderdaad wel een leuk project. Niet echt voor de IC-706, maar voor een FT-817 leek het me wel wat...en ik had nog wat van die audio USB sticks liggen en deed er toch niets mee...
73, Bas