Sunday, February 20, 2011

Video impression...

A short impression of my station before the PA-beker 2010 contest starring my new FT-817, I did took part in the QRP section with 5 Watts. Attached is also a short impression of my station before the PACC 2011. The plan was to shoot more video, but since I was so concentrated  on the pile-ups and searching for multipliers between them I just forgot to press the button so now and then. I seriously thought about taking part in the QRP section of the PACC, but since it is a mixed mode section I choose the low power SSB section in the end.



Een korte impressie van mijn station voor de PA-beker 2010 ik deed mee in de QRP Sectie met 5W uit mijn FT-817. Er aan vast geplakt is een stukje van voor de PACC 2011. Ik was van plan meer te filmen, maar helaas had ik er tijdens de contest niet veel tijd voor en ben het vergeten. Voor de PACC heb ik serieus overwogen mee te doen aan de QRP sectie, maar omdat dat een mixed mode sectie is liet ik dat idee maar varen. De SO LP SSB sectie vind ik zelf nog altijd het leukst.

5 comments:

PD7R - Roel said...

Goed gedaan Bas. Altijd leuk om bij andere amateurs in de "keuken" te kijken. Zeker voor mij als beginner. Ik volg je blog al een tijdje en ben jaloers op die antenne. Wat een apparaat.

Anonymous said...

nice video Bas. at some point I will also post a video on my blog. Just a general overview. I don't intend to buy a web cam, so I hope a simple short video from my digital camera will do the job. 73 Dick N2UGB

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, ik had al een reactie klaar maar toen viel mijn internet verbinding uit. Een mooi overzicht van de shack. Ziet er perfect uit. En een leuk filmpje natuurlijk. Jouw antenne is om jaloers van te worden. ;-) Misschien doe ik volgend jaar wel weer mee, maar dan moet ik het gezin een weekend vrij geven. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

@Roel, welkom op mijn blog. Leuk dat je het een beetje volgt. Ik bezit geen superstation maar probeer er het beste van te maken. Ik realiseer me dat het plaatsen van zo een quad loop niet voor iedereen mogelijk is. Waarschijnlijk woon ik ook op 1 van de weinige plekken in Nederland waar een huis met 1000m2 nog betaalbaar is. Ik hoop dat het je niet weerhoud van antenne experimenten. Overigens heb je zelf ook een hele mooie site met adembenemende foto's.

@Dick, it would be nice to see some video of your radioactivities in France. This video was made with my analogue JVC camera, but I did some videos with my cellphone too. A digital camera is a very good option. I once used one to record a contest session on 10m at my previous QTH, you can find it via my youtube channel.

@Paul, bedankt voor je compliment. Kun je nagaan dat ik nog helemaal geen shack heb. Dit is allemaal nog steeds een voorlopige situatie. Die loop gaat na de CQ WPX SSB weer uit de tuin en in Sept/Nov. gaat hij er weer in. Mijn XYL vind het niks, maar laat me verder m'n gang gaan. Overigens heb ik haar en Anneli ook maar lekker naar mijn schoonmoeder laten gaan het weekend van de PACC. Dat is de enige manier om serieus aan een contest mee te doen denk ik.

73, Bas

HamRadioIreland said...

Bas, Great to see some video from the shack, and of your loop antenna too. Looks nice, and sounds great on 80 metres. No noise at all.