Wednesday, March 20, 2013

A unsuccessful JT9 evening

Being at the wrong place at the wrong time, that was the feeling. Despite the good propagation my try to make contacts with the newest WSJT-X on 30m was unsuccessful. After calling numerous times on 10.131 MHz I stopped not decoding anything and not been decoded by anyone. However moving up to JT65A was a whole other story . There was a lot of activity there and I was immidiatly spotted bij VK3AMA. Made a QSO with A61BK who had a very strong signal. After calling CQ a couple of times made a QSO with G3YSK. And that was the end of game. No time anymore, game over. Hopefully I have a few minutes more in the CQWW WPX SSB at the end of this month.




Op de verkeerde plaats en de verkeerde tijd had ik het gevoel. Ondanks de goede propagatie was mijn poging tot het maken van verbindingen met de nieuwste WSJT-X op 30m niet erg succesvol. Na een aantal keren CQ geven op 10.131 MHz ben ik maar gestopt zonder het decoderen van iets of dat ik gedecodeerd werd door iemand. Maar het omhoogdraaien naar de JT65A frequentie gaf een heel ander beeld. Een hele hoop aktiviteit en ik werd onmiddelijk gespot door VK3AMA. Maakte een QSO met A61BK die een sterk signaal had en daarna nog met G3YSK na een paar keer CQ roepen. En dat was dan weer het einde van het spel. Geen tijd meer, game over. Hopelijk heb ik wat meer tijd eind deze maand in de CQWW WPX SSB.


4 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, die activiteit op 30 m valt me reuze mee. Ja, de condities zijn de laatste paar dagen waardeloos. Er valt weinig te doen. Vandaag is de voorspelling ook weer: poor. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, vond de condities juist zeer goed. Ook PJ2MI knalde er uit. Dus wereldwijde propagatie! Dat is er niet altijd. Jammer dat ik vaak masr een uurtje tijd heb. Veel te weinig voor deze hobby. 73, Bas

Hans said...

Hallo Bas,
Mooie DX man, daar doen we het voor!
De HF banden zijn, zoals Paul ook al schrijft, deze dagen erg slecht. Elke ochtend kijk ik met JT65 op 15m maar alleen maar Russen en geen DX. Een heel ander beeld dan 3 weken geleden.
Goed weekend en 73
Hans. PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, dan had ik zeker toch geluk? Misschien is het op de hogere banden echt bar en boos? Maar 's avonds laat is daar zo ie zo toch niets te beleven dus kan er niet over oordelen. 30m was prima, althans op JT65, op JT9 was niets te beleven. Overigens viel het mij op dat de JT65 frequenties die ik vorig jaar als favoriet in HRD had gezet niet meer klopten. Blijkbaar verschuiven ze die frequenties regelmatig! 73, Bas