Monday, April 14, 2014

Bad 10m propagation last weekend


Left WSPR running on 10m last weekend as I still hope my signal will be reported by a TJ3 station that is active on WSPR sometimes. The antenna was the HB9CV on 6m agl direction south the radio as always the FT817 with 1W. Sunday was the worst day as I was only spotted by one DX station. I remember "black out" days from when I was active on 11m DX. Even when in the sunspot maximum this is possible. I noticed SSN was lower then other days and A index was 25 at Sunday.

Liet WSPR draaien op 10m afgelopen weekend omdat ik nog steeds hoop op een rapport van een TJ3 station dat af en toe actief is. De antenne was de HB9CV op 6m agl in de richting zuid en de radio zoals altijd de FT817 met 1W. Zondag was het heel erg, werd maar door 1 DX station gespot. Ik kan me dit soort "black out" dagen wel herinneren van mijn 11m DX tijd. Zelfs in een zonnevlekken maximum is dit mogelijk. Voor zover ik het terug kon zien was het zonnevlekken getal lager als andere dagen en de A index was 25 op Zondag.


2 comments:

Hans said...

Hallo Bas,
De 10 meter is flink ingezakt maar komt best wel weer op niveau om leuke DX te maken.
Je moet maar zo denken: De aanhouder wint!
Goed weekend, 73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, ben gisterenavond nog een uurtje QRV geweest. Banden boven 20m waren gesloten. We zullen zien...prettig paasweekend 73, Bas