Thursday, June 5, 2014

New QSL & sked with PE1BVQ

My QSL cards were out of stock and still have much to answer. Since I don't just want to order old design cards I had to make photos and send in a new design to QSL printer UX5UO Gennady in the Ukraine. Once again the service from Gennady is incredible. I send in my design and within no time I had a answer with a proof copy of the QSL. Actually the front side is designed by myself and was allright. The rear side is the same I had, only minor changes. I did approve and ordered payed for yesterday so I can send QSL again next month.


PE1BVQ Hans is having his vacation with portable setup here in the north. About 30km south of my QTH I think. We did try before on JT9 but didn't succeed. Again we tried several bands with JT9 as best option. I did see Hans once on 30m were Hans saw me on all bands we've tried. 10m seemed to be the best choice as we finally made our valid QSO there. Hans, you'll get the QSL above if everything goes well. Via bureau of course!




Mijn QSL kaarten waren op maar ik heb nog genoeg te beantwoorden. Omdat ik niet weer hetzelfde ontwerp wil bestellen moest ik opnieuw foto's maken en een sturen aan de QSL printer Gennady UX5UO. Alweer stond ik versteld van het snelle antwoord dat je van Gennady krijgt. Ik zond mijn ontwerp in en binnen 5 minuten had hij al een ontwerp terug gestuurd met de prijs en gegevens erbij. Eigenlijk heb ik de voorkant zelf ontworpen en is die gelijk goedgekeurd, de achterkant blijft zoals hij nu ook is met een paar kleine veranderingen. Uiteraard ben ik direct akkoord gegaan en is de betaling voor 1000 stuks de deur uit. Dus volgende maand kan ik weer QSL versturen.

PE1BVQ Hans is op vakantie hier in het noorden ongeveer 30km hemelsbreed vanaf mijn QTH naar het zuiden, uiteraard heeft hij zijn FT817 en MP-1 mee. Maar ook nog wat andere antenne's om te experimenteren. Dit keer werkte hij met een PRC militaire antenne en een tuner bij de radio. Voordeel is dat je dan niet steeds buiten hoeft te tunen als je naar een andere band wilt. Nadeel is de hoge SWR die toch op de coax blijft staan met de daarbij behorende verliezen. Toch gingen we het proberen. We begonnen op 30m waar ik hem 1x zag, dat had ik niet verwacht. Maar helaas was het toeval want we hebben elkaar niet meer gezien daar. Op 40 en 80 zag Hans mij wel maar ik hem niet. 10m leek de beste keuze want daar is het QSO uiteindelijk gelukt. Hans, je krijgt de QSL zoals hierboven afgebeeld als alles goed gaat. Uiteraard via bureau!

4 comments:

Hans said...

Hallo Bas,
Uiteraard verwacht ik van ons JT9 QSO de nieuwe QSL kaart.
Echt Hollandser had je hem niet kunnen ontwerpen. Hij is mooi!
Bedankt voor de JT-9 testen. Was gezellig. Doen wre nog een keer over maar dan vanaf mijn home QTH. 73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Is prima Hans. Vond het leuk eens met een "buurt" station te testen. De QSL will be 100%. 73, Bas

pc1cp said...

zall me toch eens wat vaker latens zien op jt65 bas leuk om te testen heb diverse antennes ter beschikking dus moet wel lukken ongeveer zelfde afstand als naar hans op zijn vakantie adres

PE4BAS, Bas said...

Ja Hilko, een QSO op JT65 of JT9 is bijna altijd een succes. Er moeten wel helemaal geen condities zijn of echt heel veel storing als het niet wil lukken. Tot horens. 73, Bas