Wednesday, January 6, 2016

UKEICC 80m contest this evening

If all goes well I will participate in the 1 hour (20:00-21:00 UTC)  UKEICC 80m SSB contest this evening.
Anthony EI2KC wrote about this contest before. It is a totally different kind of contesting. Aim is high quality operating where each operator can balance speed against logging accuracy. Greatest distances will be rewarded with extra points. There is no RST exchange. The exchange will be only the 4 digit main square grid locator. Logs have to be send in cabrillo within one hour after the contest is finished. Contest results will be on the website a.s.a.p. after 22:00 UTC.

Rules: http://www.ukeicc.com/which-contest/contest-rules/ukeicc-80m-contests-rules

Contest frequency is limited from 3700-3775 KHz SSB.

Hope to meet some of you readers...






10 comments:

Peter pa4o said...

Heb maar een paar minuten meegedaan en toch nog snel een 25 kunnen werken. Hoorde jou ook 1 werken die ik hier maar amper kon horen, zal wel het qrm niveau zijn. Heb hier een s 7 a 8 aan ruis op de 80m. Wordt je niet echt vrolijk van.

Peter pa4o

PE4BAS, Bas said...

Toch netjes Peter. Ik heb met ATT aan S0 ruis. Kon toch ook niet elk station horen. Heb er een paar laten gaan die te zwak waren. Al met al was het wel leuk zo een korte contest. 73, Bas

Peter pa4o said...

Heb je de volle uur meegedaan en hoeveel had je. Was hier aan tv kijken en ineens schoot je me te binnen. Was al meer dan een half uur te laat. Laatste 5 minuten nog even cq geroepen, dat ging nog even snel.

PE4BAS, Bas said...

Schrijf morgen wel even meer over deze contest. 73, Bas

Paddy said...

Good to work you in the contest Bas 😁

PE4BAS, Bas said...

A pleasure Paddy.....now your callsign is?? 73, Bas

Hans said...

Hallo Bas, jammer dat ik op familiebezoek moest anders had ik graag even meegedaan. Of ik jou door de locale QRM op 80 had kunnen werken weet ik niet. Ik ben benieuwd naar jouw resultaten maar dat lees ik wel in je aankomende verslag. 73 Hans, PE12BVQ

Paddy said...

Apologies its EI8IQ 73s

PE4BAS, Bas said...

Geef niet Hans, 3 Feb. Is er weer zo een contest. 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Tnx Paddy, 73, Bas